hye guys, hey dear blog..
sorry blog sayang, lama aku tak post benda-benda merepek kat sini. bukan apa, lately banyak pulak commitment dengan benda benda lain. plus, student life kan. gua kerat jari la kalau ade orang cakap dia tak pernah ade problem waktu study dulu. jangan nak buat cerita dongeng lahh. hahahhahaha :p
well, it's a fact. student life sometimes can be difficult and you can be so stress, but the hint is how well you endure it. aku pun mengaku sekarang aku memang kalah dengan masalah masalah yang aku ade ni. sampai aku terlalu terikot dengan flow masalah ni. akibatnya, aku hilang selera makan sebab aku terlalu berfikir pasal problem ni. berat aku makin menurun. actually bukan aku terlalu lembik sampai ikotkan perasaan. percayalah, aku dah cuba buat yang termampu aku buat. aku makan nasi tapi cuma boleh bertahan sampai suapan yang ketiga.
aku lebih suka makan benda benda yang kurang elok. banyak minum air coke. (kalau mama aku tahu mesti marah) =_=" sori mama. :( aku terasa yang muka aku makin cengkung. aku pun tak suka semua ni sebab aku tak suka bila aku jadi kurus. aku annoying dengan orang yang panggil aku keding. tanye aku 'tak cukup makan ke.?' guys, aku cukup makan, duit aku sentiasa ada. aku tak pernah sekat makan aku cuma aku hilang selera. aku dah muak dengan makanan kat shah alam ni. tak kena selera aku and yes, aku agak cerewet. hurmm rindu masakan mama. hukhuk :(
antara effects lain, aku kurang bercakap sikit. i rather be alone, playing my laptop singing my favourite songs. bukan apa, tapi aku rasa that are the best things i can do right now. hidup aku agak tak terurus, pegi kelas pon pakai macam ape je. no make up except my dune rose blusher and lipstick. that's all. i'm at my stage that i feel like i don't wanna care bout others anymore. i just wanna find little peace of mine at my home. so yang terlintas dalam kepala aku sekarang, just my home. my family. my niece and alif haikal. :)
i have trouble sleeping at night. so aku akan berjaga almost up to 4 a.m setiap hari. it's not good for my health kan.? yupp i knew that tapi tak kira macam mana aku paksa pon tetap macam ni jugak. it feels like bila macam ni, orang semua tido and aku akan rasa alone. find my little peace every night. i can't control myself. bertambah lagi stress aku. but then, some of my friends gave me strength to move on. gave me advices to make me feel okay. i'm glad, i'm happy because i have you guys. :)
aku rasa kat sini tak perlu kot aku ceritakan masalah aku because i think it is too personal to be post on my blog. it is enough for me to share you guys my worst condition and if korang semua ada solutions untuk aku. please be free to share. i'll appreciate that so much. walaupun aku tak tahu sape yang baca kan kan. hahahhahahaha *mule merepek pagi pagi ni. hehehehe*
isnin aku ada test ctu (ethnics and relations) tapi satu hape pon aku tak study. aku bukak buku. aku baca tapi i got distracted with other things. susah sikit nak fokus bila ade problem ni. hehehehe. nevermind, cause i will always remember this advice, 'bila ada masalah kita tak boleh fikir and terikot sangat dengan benda tu. live your own way. stop worrying others think bout yourself but not to much until you are out from HIS parameters (hukum syarak). find what gives you happiness and be yourself, follow your own rythm'. thanks to you, this advice makes me smile and i decide to find the new spirits in me. Alhamdulillah, i'm glad to have you as my friend. :)
so, this is new spirit, i wanna wake up from my miserable dream. pretend that nothing's happened and do what gives me happiness. stop worrying others. in 4 days, i'll be home. yes home.! i'm excited. heee :D
for those, who have read this post. i'm not asking you to give me anything, but a simple prayer will do for me. please pray for my happiness, my success and my health. i'm trying to recover myself. Insyallah. ;)
till then, take care peeps. have a nice day. :)
![]() |
| orange for a very first time. :) |
