Friday, 21 December 2012

happy day :3

assalamualaikum..

dear blog! ouh i miss you. hahaha *merepek sorang sorang. huehhh hahahaa
hye people. :)
it's been a while i didn't write anything or post any new entry. of course i miss it.! but, i'm too busy. *ape yang busy sangat tak tahulaaa. kekekeh. anyway, saya nak post entry bout my little baby boo. hewhew :3 dah besar dah sekarang and semakin bijak. paling penting pandai menghiburkan hati. hehehe. of course he's the best especially when i'm not in the mood, dialah buah hati pengarang jantung yang pandai memujuk. hahaha. tengok je muka dia, terus sejuk je hati. hehehehe.


sape yang tak tergoda dengan muke si kenit ni. hahaha

okay, last two weeks tempat kerja abah ada buat family day. since kiteorang sume dah lama tak maen maen dengan si kenit ni, kiteorang pun bawa la dia sekali. he was so excited. tengok keletah dia bukan maen lagi. hahahha. the best part is, haikal ni dia tak cerewet bab bab makan. sume benda dia suka makan. enjoy sangat bila suapkan dia makan. eeeee banyak sangat benda nak cakap kalau cerita pasal si manja ni. takot lari dari tajuk pulak. hahhahha. takpela, just enjoy the pic okay. :)

but.! sebelum tu, saya nak promote sikit lokasi family day ni. it was held at eagle ranch resort, port dickson. the place was fantastic. resortnya di bina mengikut beberapa tema seperti, cowboy theme, red indian theme and aslo basic chalet style. so, you can choose what style suit you the most. the environment was quite good, ala ala kehijauan sikit and most important they have some activities there. for example, archery, go-kart, horse riding and some adventure activities. so, it a very suit place for someone who want to fill their day with wonderful activity. the best part time family day tu, all staff or their family member yang participate dalam telematch dapat jusco voucher and also dapat free kupon untuk semua aktivti di resort tu. so yeahhhhhh!! we had fun. hehehehe. i enjoy archery very much but too bad didn't have any picture of it. hukhuk. well enough talking. hehehe enjoy  :)


my face looks weird. =.=

pak ngah and mummy. :)


participated in telematch :)


adik also participated in telematch :)


horse riding :)

go-kart *dulu berempat sekarang bertiga. hehe :)


first time haikal masuk swimming pool  :)


mr. stylo hehe :)
ouh forgot to mention.! total voucher yang kiteorang dapat around RM100++. so double yeayyyyy.! hahahaha. very good timing. sekarang kan ade end year sales, memang sedap shopping kan. kurang voucher tambah la duit sikit sikit kannn. hahahha. heaven la sekejap. hekhekhek. :3

well that's my story tonight. thank you for reading my story and i know it's a little bit messy and i'm not sure who will open and read my blog but i appreciate all your support and thanks again. till then, take care and goodnight people. :)


as usual, blog's author pon nak jugak tetttttt. hahaha ;p



Tuesday, 11 December 2012

it's official peeps. :)

assalamualaikum..

hye peeps, again. sorry for my late update.! terlampau sibuk dengan kerja sampai semua benda saya nak buat terbengkalai. hewhew ;) well, tonight i wanna share my great memories of graduation day. weeeeee! i'm finally an officially graduate student. not to forget, congratulation to all my friends, for your achievement. thank you for that one day, even though it just for a while but i'm happy we got to spend a few moments together. i love you people and of course i miss you guys so much, more, tonnes *words can't describe how i felt for you guys. -,- *

to my lovely family, thank you for always be there for me, support me, inspired me so much, thank you and i love you guys so so soooo much till infinity. hahhahha. to all lecturers, thank you for your knowledge and shared your experiences with me. :)

so much to write but i don't know where to begin with. well, i guess pictures are enough. enjoy peeps. :)



my mama :)
before masuk dewan. :)
my everything. :)
best friend, love, monster. hahha :)
all pinky. hehe :)
credit to fanaomar's photograph :)
rakan rakan seperjuangan. :)
again. thank you fana omar for a beautiful picture. 


actually, that's enough i guess. for more pictures bolelah tengok di facebook yeee. kepada kawan kawan yang takde dalam pictures niii, i'm so sorry sebab mase tu tak sempat nak bergambar sama. time was too short. tak sempat nak cari semua orang. but, i hope one day we'll meet again. In Shaa Allah. friends forever peeps. love till jannah  ♥ 

so till then, take care people and goodnight. :)


blog's author nak menyelit sikit. tetttttttt hehe :3

Sunday, 25 November 2012

beauty versus honesty. :)

assalamualaikum..

salam sayang people. :)
i don't know why but i feels like wanna smile all night. hehehe. maybe it is because of one topic that really makes me wanna share with you people. beauty over honesty. would you agree with this statement.? would you say that, in the world that we leave now, beauty that all matters in finding true love.? beauty is the main reason that will make relationship last forever. what if, in the age of 40 our face start to wrinkle, our tooth is extracted one by one, our hand doesn't look smooth and soft like we had once before. would you still call that beauty.? if beauty is all the reason you attracted to a person, would you still attracted to he/she in next 20 or 30 years.? *too many question right. yes i know i'm too overreacted but these are the question that i'm trying to ask you guys. which is most important. beauty or honesty.

i'm not trying to arouse the anger of others. you people have the right to make your own opinion but for me definitely i will choose honesty. i don't care about looks, wealth, appearance, or any that matters. all i'm looking for is sincere and honest. yes, i know most people intend to have a handsome looking boyfriend or a pretty hot girlfriend. but what is wrong with sincere heart, honest words and good intentions. i don't like people who want to get near me for some advantage. i don't like people who use sweet words or verses just to get a girl or boy attention. definitely, i don't really like it when a guy tell me i'm pretty because i know that i'm not that pretty. i'm just an ordinary girl. plus, i know i wayyyyyy too far from cuteness. guys, please don't tell me i'm cute. it just makes me feel like your are playing words with me and i'm gonna refrain myself away from you.    

i love looking at the old couples. even if they are too old in this lovey-dovey things, it just make me smile seeing them teasing and laugh at each other. i ask myself, what makes them so happy. for almost 50 years together, they still have the same love, same smile, and same laugh when looking at each other. they still can told me their love story and even make a jokes out of it. how about people who have long distance relationship. i salute them for the lasting relationship. once, i asked them what makes you believe in your partner even though you were far apart.? the only answer i got was 'honest'. :)

see, honest is what really important. when you get older, you beauty may be fade but love will never fade as long as you never put beauty to be your first priority. i hope i will meet a guy that will attracted to my weirdness not my hotness, love my personality not my body, accept my weakness not my awesomeness. so guys, which one do you choose.? till then, take care and goodnight people. :)








Tuesday, 20 November 2012

little majlis :)

assalamualaikum...

dear blog, first of all please forgive me for my laziness to share anything recently. cause i've been very busy since i got a job. *well it just a reason actually -_-' * dunno where i got this habit. shooo lazy.! aiyoooo. hahahaha.

okay, stick to the tittle mention above. on 10/11 hari tuuu, family saya adalah buat majlis kecil-kecilan sikit. it was majlis cukur jambul, kenduri aqiqah and doa selamat for my niece 'nur adriana binti ahmad istiaq' which i prefer called her 'little bam bam'. she was shoo tembam now. i'm going crazy for her cheeks. hahahhaa *wish mine were like that too. hewhew*

the ceremony went well, alhamdulillah and of course everybody was happy. my atok minah, my mom, my dad, my cousins, my aunt, my uncle and not to forget my atok's marhaban group. memang meriah sangat. bila kumpulan marhaban mula berselawat, saya and kakak start to line up for majlis cukur jambul. and of course, i have to hold the 'ingredient's dulang' for cukur jambul. it's hard to explain. i'll show you the pictures later. heheheh.

for the food, mama just tempah katering since it'd be easier to arrange everything. yela, for muslim bila buat majlis aqiqah, kita kena masak kambing kan. tak kira la apa jenis masakan kita buat, lauk kambing mesti ada. untuk baby perempuan, wajib seekor kambing dan untuk baby lelaki, wajib dua ekor kambing. *these is the knowledge we need to know as muslims. so it will be easier for us in the future.* :) and yes, the food was quite delicious, thanks to haji musa catering. since there were some leftover foods, we decided to give some to people who attended the ceremony. alhamdulillah, rezeki Allah. :)

dan disebabkan saya sibuk menjadi minah 'dulang' dan 'beg berkat' tak dapat langsung nak snap picture masa majlis berlangsung. so i asked my brother to help me with the camera, but turned out he didn't know how to adjust the camera using the manual mode. the picture became dark and i can't see anything. *what a waste of D7000* -__-' you need to learn from a pro one la adik. hahahha. but luckily, there were some pictures that still can be seen. so please enjoy. :)



haa ni la barang barang untuk cukur jambul. :)

buah hati saya. dah besar pun. mummy love you both.! :)

my cousin, kak eda and her son, zhafran :)




haikal likes to play with nana. *dunno what he was looking at. haha :)




atok minah's marhaban group. :)




her daddy's turn to 'cukur jambul' *i was busy giving the instructions. :)




my daddy's turn. *abaikan wajah gadis yang sedang tersengih lebar itu. hehehe :3




this is kak rini. my cousin's wife. :)




this is haikal's actual 'ibu'. but still i'm his mummy. heheheh :)




inilah 'pengantin' kami. litle bam bam hehehehe :)




tak lupa jugak kepada 'subcon' ambil tender basuh pinggan. thank you very much *my cousin* hehehehe :D


so, even though it was just a simple ceremony, but with god's blessing it just made the day.! that's all for
tonight. i hope you guys enjoy reading my entry. i'll get back to you guys soon. till then, take care and goodnight people. :)

Wednesday, 24 October 2012

updating! :D

assalamualaikum..

salam sayanggg! guyssss, i really really miss to write on my dear blog niii. maaf ye sayang, lama tak conteng awak. *cakap depan lappy -__-''* hahaha anyway, i'm not gonna lie. ye saya agak malas sekarang niiii. asyik makan tido makan tido, tapi badan tak naek naek. grrrrr nampak melidi je.... n menunjang -.- *sigh. hahahaha nak buat mcam mane da macam tu kannn. but still bersyukur for all the blesses that i get from HIM. :)

guys! remember that i told you yang saya akan update pictures waktu kursus cidb dulu kan kan. hahaha sorry sebab tak dapat nak tunaikan janji. dah lama sangat baru nak update. hehehhe *maaf maaf* well, see it for yourself :)



getting ready for practical :)

our instructor hehe

amik gambaq satttt. hahaha

okay, dah start kerja. hehehe

nie pic wall tuh bile dah siap.  :)

amik gambar lagi. hehehe

my awesome friend. hahaha

okay malam pegi berjimba. hehehe



this boy is too emotional. call him farid tahir. hahaha
hehehee :3

my group during the actual test. :)
the guy in kemeja, pengurus fomtech en.azmi :)

hari penutup, yeayyy! :D

the best memory. :)

banyak lagi gambar actually, but lagi seronok kalau korang sniri yang rase kan. so, don't miss the chance guys because there's too much things to learn. :) i just want to say thank you to all instructors for giving me new knowledge, and new friends yang dah banyak kongsi pengetahuan yang saya tak pernah tahu.

lastly, to my awesome friends iekin, aina, farid, hazlan, afiqah and *i forgot the other one name -.-* thank you for having me as your friend. even kite baru kenal, but rasa happy and selesa sangat dengan korang. hehhehe. not to forget, nurnadhirah ismail for introducing this course to me. thank you baby. :) i will miss you all :)

guys, till then take care and goodnight.

Friday, 21 September 2012

little holiday. :)

assalamualaikum..

salam sayangggg!! guys, sorry sebab dah lama mendiamkan diri. actually, bukan saya malas, cuma for this 3 weeks saya agak buzy sikit. hewhewww. -.-' my dearest blog nie pon macam dah kene abandon dahhh. *sigh banyak banyak* well, ada banyak cerita saya nak share cuma bukan sekarang lahhh. nak cerita tapi tak ada gambar pon tak seronok kannn. huhu.

actually, saya baru habis kursus installer ibs seminggu di tanjung bidara beach resort. *sape yang blur ibs tuh apa, nanti saya bagi tahu okay?* heeee :). it's a really fun experience, saya enjoy sangat sangat, dapat jumpa and kenal kawan kawan baru but most importantly, banyak ilmu yang saya dapat mostly dalam bidang construction. when i'm think about it, saya sedar yang saya semakin minat dalam bidang civil nih. memang pon bagi ladies, kerja nih agak memenatkan tapi trust me, sangat menyeronokkan! blaja bina rumah sendiri. actually kursus nih under mara which is semuanya adalah PERCUMA! *harus capslock kan perkataan tuh* hahahahaha. dapat safety boot and helmet percuma jugak! bertuahnye la kann. hahahaha.

tapi apa yang penting, kursus nih sebenarnya bagi kita point, in case 'green card' *kad yang wajib ada untuk kerja construction* kita dah tamat tempoh. so, untuk renew 'green card' nih kita kene kumpul 40 ke 80 point*lebih kurang macam tu lahh. hee*. point tuh kita akan dapat melalui kursus kursus yang kita pergi nih. 20 point dari ABM*akademi binaan malaysia* and another 20 point dari CIDB. so, sangat rugi kalau korang tak ambil opportunity nih. banyak ilmu bahagian construction yang kita boleh belajar.

so, hari nih adalah hari terakhir, sedih kene pisah dengan kawan kawan. huuuu (T . T) okaylah, saya tak dapat nak cerita panjang sebab saya stuck dekat office abah. eishhhh. abah ade meeting and tak sempat nak hantar saya balik, so, saya terpaksa stay kat office and got nothing to do *bored \(-.-)/. that's why la saya tak dapat nak update pictures saya pergi kursus with my new awesome friends! dorang sangat baik and gila gila. hahahaha. glad to meet them. well, hoping you guys will wait for my new entry. till then, take care guys. :)

Tuesday, 4 September 2012

girlfriends ;)

assalamualaikum..

hye guys, saya nak share sikit something yang buat saya betol betol happy malam nih. saya baru lepas bergosip dengan bestie saya *in term gosip tuh bukan cerita yang bukan bukan ye, just share stories yang menarik and buat kiteorang gelak.hehhehe*. dah lama saya tak borak dengan minah nih. saya teringat kenangan saya dengan si comel nih waktu saya mula mula jumpa dia.

:)
first time i met her, waktu 'mms' uitm dulu. her name is nurul atiqah which is almost the same as mine, nur atiqah. tapi saya prefer called her as 'bebe' sebab thats our style, called each other as 'bebe'. most of her friends panggil dia 'gmoy'. well, masa mula mula kenal dulu saya tak berapa ingat dia. usually everytime kami semua beratur ikot faculty masing masing, she'll find me first. bukan saya sombong, cuma masa tuh saya tak berapa ingat nama dia. saya just cam si comel nih melalui 'tahi lalat' dia. hehehehehe. nampak tak mole dia? i like it which is sangat comel bagi saya. i used to called it as 'lampu ultraman' yang mana akan selalu buat dia geram bila dengar that 'word'. hehehehe.

so start dari waktu tuh, saya memang rapat dengan si comel nih. setiap masa saya akan selalu dengan dia. banyak kenangan kami di jengka dulu. berniaga, makan angin, jalan jalan. what i like the most bout her, she's a very simple person, love to laugh, very independent *which i learned it from her* and a very tough person. susah sangat untuk saya lihat airmata dia menitis, dan saya pulak, orang yang akan selalu cari dia bila saya menangis *cembeng* hehehehe. 

kfc jengka :)
bila dah habis study, saya pun jarang jumpa dia. sebab saya stay melaka dan dia pulak putrajaya. so memang tak berkesempatan nak jumpa tambahan lagi dia dah mula kerja. masing masing sudah ada life sendiri. but, once a bestfriend always remains a bestfriend. she called me tadi, dan kiteorang mula borak macam macam, kongsi story masing masing and it just makes me rinduuuu sangat si comel nihhh. *sighh. bila la nak jumpa. \(-.-')/

jadi, apa yang saya nak share dengan korang is, bestfriend don't always stick together like a 'belangkas'. faham tak? *ayat berterabur. hikhikhik* even though kita jauh dengan orang-orang yang kita sayang, there's always a way to stay connected to them. either you can call, text, or skype with them kan kan? zaman sekarang dah canggih, so please don't mention the word 'lost contact'. teeheeee :3

and also! there is one more 'bebe' i would like to introduce to you guys. she's my girl too. we're rarely meet because dia studied at uitm bandaraya melaka before. i know, i know, memang saya stay melaka but for 3 years, rumah saya di jengka kan. hehehehe so saya jarang balik, bila saya balik, dia pon balik putrajaya. 

meet bebe niesa :)
nie lah bebe saya lagi sorang. kesimpulannya di sini *debat sikit, hehehe* saya, bebe gmoy, and bebe niesa adalah besties. i love them very much. dorang nih sangat nakal and paling expert sekali buat saya nangis. hehehehe. but they are the sunshine in my life. bebe niesa always makes me laugh with her funny jokes. saya paling suka dengar bebe niesa membebel guna bahasa 'jawa'. sebab dia memang ada darah 'jawa' tuh, bila dia membebel marah saya keluar la bahasa 'jawa' dia tuh. what should i do? they're just too cute and i love them. :')

tapi bukan tue je, ade lagi girlfriends saya yang saya rindu sangat nak jumpa dorang. waaaaa, kalau ada jet dah terbang sekarang pergi rumah sorang sorang. hahahah. well, let the pictures talk. *credit to fanaomar's photograph :)

meet little cute fana :)

this is mek fiza :3
meet bai. she's my adik  :)
love  ;)
girls, if you read this. this post is specially made for you. saya sangat sangat sangat merindui kalian :) hoping to meet all of you again, someday. :')

till then, take care and good night guys. :)